Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Promenadkompis idag med - och det går så bra!

Av Molly - 14 november 2013 14:32

Andra träningen med promenadkompis idag! Vi fick med oss min underbara Katti runt vår sträcka i Vilstaskogen. Funkade lika bra idag som igår. Kanske var Hugo något mer hoppig, men Katti var duktig på att vända ryggen och ignorera. Hugo delade ut pussar som tack för kel och godis. Det här känns väldigt bra!


Fick även veta av vår Hundpsykolog Ida att jag ska börja arbete mer frekvent med ensamhetsträning. Tidigare har jag som max varit nere i källaren och dragit fram en jacka lite snabbt. Sedan har det varit ett väldigt springande ut och in genom min dörr när jag haft tid över. Han gläfsar och skäller lite, ibland hör man hur han hoppar mot dörren men det brukar dö ut om man inte hörs i trappuppgången. Nu ska vi utöka till en kvart. Det hinner ju jag gå och handla på!!! Sådan lyx! Känns väldigt drygt att behöva be sina vänner om hjälp för att få hem livsmedel mm, så detta är något jag sett fram emot något enormt. Tur att jag bor bara någon minut från Ica. Mina bästa killkompisar har verkligen varit underbara nu under den första veckan. Hämtat ut jackor på kem (mycket jackor i mitt liv just nu...), handlat mat, lämnat skolböcker. Utan dem hade jag varit helt strandad. Jacob ska handla kompostgaller till mig idag så jag kan börja avgränsa lägenheten inför de stora etapperna i ensamhetsträningen. Sedan ska väl bästisarna få vila lite ett tag.


De har ju inte ens fått träffa Hugo! Detta eftersom han är mer rädd för män. Men till helgen ska Jacob få arbeta när Ida är här äntligen. Vet att han längtar... Hugo också, men det vet han inte än bara. Nästa man på tur är Niklas. Jag är i mig själv en väldigt social person så även om jag inte har några svårigheter med att vara ensam är det väldigt viktigt att utveckla Hugos sociala kompetens. Skönt att det gått så bra hittills!

Nä, gud vad han fjärtar nu killen! Måste nog gå ut och rätta till hans "tarmbalans" lite, haha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly - 23 november 2013 13:57

Cyklade precis iväg till Ica den Större som ligger lite längre ifrån oss för att köpa mutor till Jacob och Hugo att ha till ikväll. Väl framme vid kassan radade jag upp mina varor. Jag är en sådan som lägger alla sträckkoder åt rätt håll och inte byg...

Av Molly - 22 november 2013 21:54

    Så här såg det ut när jag kom hem idag.   Vi har kört hårt idag. Både med Hugos och mitt hjärta.   Hugos hjärta gick sönder först. Jag lämnade honom rekordlänge idag. En och en halv timmes frånvaro. Det senaste har vi tränat 20-min...

Av Molly - 22 november 2013 00:07

Progress, min herre. Progress!   Han lär sig älska. Svårare än så är det inte.    Igår. Förutom att jag rullade i hundbajs, uppnåddes en ny level med Hugo. Jacob satt hundvakt på förmiddagen! Tre timmar med enbart manlig kärlek. Och jag kunde...

Av Molly - 20 november 2013 20:03

Ja. Vissa stunder som människa och hundägare...   Vaknade upp för ett tag sedan med ansiktet utplattat mot matteboken. Förvirrad och varmsvullen bestämde jag mig för att dra ut Hugo på promenad för att sparka igång tjuvsovarkroppen. Satte på på m...

Av Molly - 19 november 2013 22:04

  Ny leksak - plånboken approves! (Pet-flaska med godis i)     Hugo stilar i sitt nya täcke (som han egentligen tycker sådär om ännu..)   Vi har lekt lite nu på kvällen minsann! Man får sätta klockan när man pluggar. Det är ju faktiskt ...

Ovido - Quiz & Flashcards