Direktlänk till inlägg 22 november 2013

Självmordsattentatet och var är bögen?

Av Molly - 22 november 2013 21:54

 


Så här såg det ut när jag kom hem idag.

 


Vi har kört hårt idag.
Både med Hugos och mitt hjärta.


Hugos hjärta gick sönder först.

Jag lämnade honom rekordlänge idag. En och en halv timmes frånvaro. Det senaste har vi tränat 20-minutare varje för- och eftermiddag, men det här var något nytt och fräscht så att säga. Hugo ansåg inte att detta var det roligaste han varit med om. Eller gjorde han det? Såg ut som han hade haft raveparty när jag kom hem. Jag menar kuddar utslängda, tabletter överallt, en övergiven minikjol... Även mina linskoppar är tydligen en gäst att räkna med när det är fest på gång.


Man kan också tolka det som att det försiggått ett självmordsförsök medan jag var borta. Jag menar kuddar utslängda, tabletter överallt, en övergiven minikjol... Mitt hjärta reagerade mer i reaktion utav det sistnämnda. Helvettesatan!!! Dessa piller. Jag som trodde jag hade legistsäkrat! Men tydligen inte självmordssäkrat. Hade bevisligen ett, tämligen nyöppnat, paket ipren på bordet när jag lämnade hemmet. Hade bevisligen ett ännu mer, tämligen nyöppnat paket ipren över hela golvet när jag kom hem. Google. "Värktabletter avsedda för människor är farliga, potentiellt livsfarliga, för hundar." Åh, herre gud. Det fanns knappt någon ask kvar. Hugo hade gått all in. Började räkna de vita livssläckarna som jag samlat upp från golvet. Asken började sitt liv med 30 tabletter. Jag har ätit två själv. Totalt antal återfunna tabletter, i mer eller mindre ognagt skick - 28. Halleluja!! Hugo är som en liten fjortis! Vill egentligen inte dö, bara skrämma upp omgivningen. 


Och nu är jag en allvarlig lektion visare.


Annars har vi lekt ganska mycket idag. Brottningsmatch! Vi älskar det både jag och Hugo. Fast mest jag. Hugo tycker mest om att pussas. Det stör mig i min gaming-koncentration och jag börjar fundera på om det är hans väl genomtänkta sätt att psyka bort mig från matchen. Smart hund. När vi inte brottats hemma har vi tränat på töntiga tricks. Det där med ligg har ju inte varit hans starka sida tidigare, men nu har vi börjat få kläm på det minsann. Idag började vi också med Give me five, och det sitter nu stenhårt. Ja, det kanske inte snärtar till av styrkan i den men vi kan helt klart klara av att vara med i samma lag och vinna någonting någon gång. Det tredje tricket vi övar på just nu är Var är bögen?. Det kan låta som ett ganska kontroversiellt trick. Och det är det säkert. Om man är en otrygg person med behov av att "bryta stigmatiseringen med tysta försiktiga leenden". Med tanke på att jag inte är särskilt hemlighetsfull med att jag är bisexuell och anser att kärlek är für alles oavsett konstellation tar jag mig friheten i att tycka det här är fruktansvärt roligt! Jag vet var jag och Hugo står i frågan om sexuell läggning. Vi älskar alla. Särskilt de som är sig själva.


Var är bögen? är i alla fall ett trick när Hugo helt sonika gör en sådan här pose:

 

Just nu ser det ut som en dålig vacker tass typ, men vi jobbar mot perfektionen, haha!

 

I morgon blir en underbar dag! Ja, för Hugo med men synnerligen för mig. Min bästa tjejkompis Malin kommer hit från Göteborg! Min underbara Anneli har fixat gratisbiljetter till Ladies Night (jag vet, appropå bojkotta sexismen, haha...) Jag och Malin ska i alla fall få leka Stockholmsbrudar i morgon kväll. Och det är sååå efterlängtat! Åh, saknar mina Göteborgspärlor så oerhört, och Malin i synnerhet. Jacob ska ställa upp som Hugovakt mot att jag fyller kylen med spännande tidsfördriv. Vi får sedan se hur mötet med Malin går ihop med Hugo men jag tror det kommer gå bra. Vi får se till att gå lugnt till väga även om man ibland bara vill dra in folk på en gång i lägenheten och bestämma över Hugos känslor. Det blir en promenad och massa, massa godis som vanligt. Det är inte svårt att tycka om Malin. Ännu lättare är det som hund. Hon älskar nämligen att klappa på saker. Hugo is winning!

 

Nu är det dags för nattprommis för att försöka bli av med en del av Hugos ocharmiga innandöme. Har de senaste nätterna vaknat av hans förödande gasutsläpp. Jag skojar inte. Jag vaknar på allvar av stanken. Vi måste lösa det där...


Ps. Hittade precis en hundgodis i trosan. Säger ju det, han försöker psyka mig när vi brottas! Nu planterar han ut dopningspreparat som jag ska åka fast för! Ds.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Molly - 23 november 2013 13:57

Cyklade precis iväg till Ica den Större som ligger lite längre ifrån oss för att köpa mutor till Jacob och Hugo att ha till ikväll. Väl framme vid kassan radade jag upp mina varor. Jag är en sådan som lägger alla sträckkoder åt rätt håll och inte byg...

Av Molly - 22 november 2013 00:07

Progress, min herre. Progress!   Han lär sig älska. Svårare än så är det inte.    Igår. Förutom att jag rullade i hundbajs, uppnåddes en ny level med Hugo. Jacob satt hundvakt på förmiddagen! Tre timmar med enbart manlig kärlek. Och jag kunde...

Av Molly - 20 november 2013 20:03

Ja. Vissa stunder som människa och hundägare...   Vaknade upp för ett tag sedan med ansiktet utplattat mot matteboken. Förvirrad och varmsvullen bestämde jag mig för att dra ut Hugo på promenad för att sparka igång tjuvsovarkroppen. Satte på på m...

Av Molly - 19 november 2013 22:04

  Ny leksak - plånboken approves! (Pet-flaska med godis i)     Hugo stilar i sitt nya täcke (som han egentligen tycker sådär om ännu..)   Vi har lekt lite nu på kvällen minsann! Man får sätta klockan när man pluggar. Det är ju faktiskt ...

Av Molly - 19 november 2013 18:48

Blomstersprutan. Detta vapen. Som jag fruktat, bävat och dragit på det. Men så igår började vi. Sluta skäll-kampanjen.    Och jisses, vad det funkar bra. Lite för bra. Ja, Hugo blir ju alldeles livrädd... Det var det jag var orolig för. Men försö...

Ovido - Quiz & Flashcards